Klantloyaliteit verhogen
Voor loyale klanten is meer nodig dan tevredenheid over de geleverde producten of diensten. De samenwerking tussen jou en jouw klant speelt een grote rol bij loyaliteit. Vertrouwen vormt hierin de sleutel.
Om vertrouwen op te bouwen en te behouden, is het nodig om de verwachtingen van de klant te kennen en waar te maken. Je vraagt je dus niet af wat de klant voor jou kan betekenen, maar vraagt de klant wat jij voor hem kunt betekenen. Uit het hoge responspercentage van de Expectations Monitor blijkt trouwens dat de klant maar al te graag zijn verwachtingen met je deelt: Het is namelijk ook in zijn eigen belang.
Wat andere zeggen over Expectations
"Dankzij Expectations zijn we hard op weg om het niveau van een A-merk te bereiken"
De Expectations Monitor
Dé tool om voorop te lopen!
Met de Expectations Monitor inventariseer je de verwachtingen van jouw klanten. Je stelt ze met deze gebruiksvriendelijke digitale tool slechts één vraag: wat verwacht de klant van jullie relatie? Geen uitgebreide invulvelden, niet vragen naar de bekende weg. De waardevolle kwalitatieve informatie die je ermee ophaalt, vormt de basis voor een gedegen analyse en een concreet stappenplan. Expectations helpt je daarbij.
Omdat je zelf kiest welke klanten je uitnodigt voor deelname, kun je heel gericht te werk gaan. Je klanten waarderen de persoonlijke aanpak met de Expectations Monitor, wat blijkt uit de extreem hoge responsratio van 65-75 procent. Veel hoger dan een klanttevredenheidsonderzoek.
Inspirerende blogs
Whitepaper: De nieuwe relatie tussen organisaties en hun klanten
Deze nieuwe whitepaper beschrijft de "nieuwe" relatie die organisaties hebben met hun klanten in een sterk veranderde wereld.
Stof tot nadenken: kent de organisatie jouw klant?
“Natuurlijk ken ik mijn klant”, hoor ik je denken. Maar ken je jouw klant voldoende? En kent de organisatie de klant ook? Weet je wat de dieper liggende behoeftes en verwachtingen van de klant zijn en of deze in de nabije toekomst veranderen? Een ‘simpel’ voorbeeld geeft stof tot nadenken.
Klantbehoefte of klantverwachting?
Wanneer ik met verkopers in gesprek ben, hoor ik regelmatig: “Ik weet wat de klanten van mij verwachten”. Inmiddels durf ik hier grote vraagtekens bij te zetten. Worden hier de klantbehoefte en klantverwachting niet met elkaar verwisseld?