Digitale klantarena voor een klantbehoefte-onderzoek
Een klantarena is een goed middel om met klanten en de eigen organisatie in gesprek te gaan over behoeftes en verwachtingen. Dat is nodig ook, want ongeveer 80 procent van de klanten gelooft niet dat de verkoper hun business écht kent. Toch is een klantarena vaak een tijdrovende bezigheid, die veel van jou en jouw klant vraagt. Daar komt bij dat het in tijden van Corona niet eens mogelijk is om op grotere schaal klanten te ontmoeten.
Met de Expectations Monitor kan dat wél. Door het in kaart brengen van klantverwachtingen en hierover in gesprek te gaan, bereik je hetzelfde resultaat als met een klantarena. De opgehaalde informatie kun je vervolgens intern delen en bespreken. Omdat de klant degene is die de informatie geeft zijn het geen vertalingen van collega’s, maar blijft deze bovendien neutraal en ongefilterd.
Wat andere zeggen over Expectations
"Dankzij Expectations zijn we hard op weg om het niveau van een A-merk te bereiken"
De Expectations Monitor
Dé tool om voorop te lopen!
Met de Expectations Monitor inventariseer je de verwachtingen van jouw klanten. Je stelt ze met deze gebruiksvriendelijke digitale tool slechts één vraag: wat verwacht de klant van jullie relatie? Geen uitgebreide invulvelden, niet vragen naar de bekende weg. De waardevolle kwalitatieve informatie die je ermee ophaalt, vormt de basis voor een gedegen analyse en een concreet stappenplan. Expectations helpt je daarbij.
Omdat je zelf kiest welke klanten je uitnodigt voor deelname, kun je heel gericht te werk gaan. Je klanten waarderen de persoonlijke aanpak met de Expectations Monitor, wat blijkt uit de extreem hoge responsratio van 65-75 procent. Veel hoger dan een klanttevredenheidsonderzoek.
Inspirerende blogs
Het managen van klantverwachtingen
Dag in, dag uit zetten we ons in om verwachtingen van onze klanten waar te maken. Maar hoe kunnen we hier succesvoller in worden? Een reden om een paar vragen te stellen.
Stof tot nadenken: kent de organisatie jouw klant?
“Natuurlijk ken ik mijn klant”, hoor ik je denken. Maar ken je jouw klant voldoende? En kent de organisatie de klant ook? Weet je wat de dieper liggende behoeftes en verwachtingen van de klant zijn en of deze in de nabije toekomst veranderen? Een ‘simpel’ voorbeeld geeft stof tot nadenken.
Klantbehoefte of klantverwachting?
Wanneer ik met verkopers in gesprek ben, hoor ik regelmatig: “Ik weet wat de klanten van mij verwachten”. Inmiddels durf ik hier grote vraagtekens bij te zetten. Worden hier de klantbehoefte en klantverwachting niet met elkaar verwisseld?