• “Hoe kunt u de klantrelatie en loyaliteit versterken?"


  • “Hoe kunt u innoveren samen met klanten en leveranciers?"


  • “Hoe kunt u uw medewerkers binden en boeien?"

Maximale waarde voor klanten realiseren

Succesvolle bedrijven zijn in staat om het leven van de strategie en het waarmaken van de verwachtingen van klanten met elkaar te verbinden. Omdat de wereld continu verandert, is dit een uitdaging. We helpen u deze verbinding te maken zodat u in staat bent de maximale waarde te realiseren. 

Dit doen we als consultant, projectleider of op interim basis.

Onze outside-in aanpak om te komen tot ketensamenwerking:

  • Start met de inventarisatie van de klantverwachtingen. Wanneer deze informatie niet voorhanden is, inventariseert u de verwachtingen zelf m.b.v. onze Expectations Monitor.
  • Zoals de strategie vertaald wordt naar gedrag van mensen en de interne processen, vertalen we de verwachtingen naar gedrag en organisatie. Op deze manier versterken ze elkaar.
  • We helpen de verwachtingen in enkele workshops te analyseren en te vertalen naar de interne operatie en processen. We letten vooral op het niveau waarop de waarde voor de klant gerealiseerd kan worden.
  • Gedurende dit proces staat de dialoog met klanten en de interne organisatie centraal. Omdat iedereen betrokken is, ontstaat de beste samenwerking in de keten.

Voorbeelden van resultaten:

  • Verbeterde samenwerking tussen verkoop en productie èn sales en service
  • Aangescherpte marketing strategie en communicatie
  • Bestaande propositie aangescherpt en diensten toegevoegd
  • Basis gelegd voor servitization en smart industrie
  • Multifunctionele teams rond klanten geformeerd
  • Klantsegmentering op basis van klantverwachtingen
  • Innovatietraject waar klanten bij betrokken zijn
  • Succesvolle marktintroductie voor scale-up

Uw organisatie wordt toekomstbestendiger, belangrijker voor uw klant en medewerkers zijn in staat om het waar te maken. Uw klanten belonen u met meer omzet en uw winst neemt toe.

Wat ons bijzonder maakt:

  • Outside-in, we nemen de verwachtingen van klanten als startpunt
  • Waardecreatie in samenwerking met uw klant
  • We werken zowel op strategisch als operationeel niveau, we spreken de taal van uw organisatie en markt
  • Learning on the job: uw organisatie gaat zelf aan de slag met verwachtingen van eigen klanten
  • Fasering, u bepaalt zelf het tempo zodat iedereen betrokken blijft

We schrijven geen rapporten en doen geen onderzoek voor u. Het gaat immers om de relatie tussen u en uw klanten.

Interesse? Neem dan contact met ons op.

Ingersoll Rand is enthousiast over Expectations 

In een interview voor het programma "Ondernemend Nederland" wordt gevraagd waarvoor zij Expectations inzetten.