• “Hoe kunt u de klantrelatie en loyaliteit versterken?"


  • “Hoe kunt u innoveren samen met klanten en leveranciers?"


  • “Hoe kunt u uw medewerkers binden en boeien?"

Samenwerking in keten realiseren

Uw klanten veranderen. Ze verwachten méér dan alleen uw product, het onderscheiden ten opzichte van de concurrentie wordt steeds complexer en bovendien worden er steeds hogere eisen aan uw organisatie gesteld.

We helpen u om te anticiperen op deze veranderingen en uw positie te versterken. Dit doen we als consultant, projectleider of op interim basis.

Onze outside-in aanpak om te komen tot ketensamenwerking:

  • Start met de inventarisatie van de klantverwachtingen. Wanneer deze informatie niet voorhanden is, inventariseert u de verwachtingen zelf m.b.v. onze Expectations Monitor.
  • Vervolgens helpen we deze in enkele workshops te analyseren en te vertalen naar de interne operatie en processen. We letten vooral op het niveau waarop de waarde voor de klant gerealiseerd kan worden.
  • Gedurende dit proces staat de dialoog met klanten en de interne organisatie centraal. Omdat iedereen betrokken is, ontstaat de beste samenwerking in de keten.

Voorbeelden van resultaten:

  • Bestaande propositie aangescherpt en diensten toegevoegd
  • Basis gelegd voor servitization en smart industrie
  • Multifunctionele teams rond klanten geformeerd
  • Klantsegmentering op basis van klantverwachtingen
  • Verbeterde samenwerking tussen verkoop en productie èn sales en service
  • Aangescherpte marketing strategie en communicatie
  • Innovatietraject waar klanten bij betrokken zijn
  • Succesvolle marktintroductie voor scale-up

Uw organisatie wordt toekomstbestendiger, belangrijker voor uw klant en medewerkers zijn in staat om het waar te maken. Uw klanten belonen u met meer omzet en uw winst neemt toe.

Wat ons bijzonder maakt:

  • Outside-in, we nemen de verwachtingen van klanten als startpunt
  • Waardecreatie in samenwerking met uw klant
  • We werken zowel op strategisch als operationeel niveau, we spreken de taal van uw organisatie en markt
  • Learning on the job: uw organisatie gaat zelf aan de slag met verwachtingen van eigen klanten
  • Fasering, u bepaalt zelf het tempo zodat iedereen betrokken blijft

We schrijven geen rapporten en doen geen onderzoek voor u. Het gaat immers om de relatie tussen u en uw klanten.

Interesse? Neem dan contact met ons op.

Ingersoll Rand is enthousiast over Expectations 

In een interview voor het programma "Ondernemend Nederland" wordt gevraagd waarvoor zij Expectations inzetten.