• “Hoe kunt u de klantrelatie en loyaliteit versterken?"


  • “Hoe kunt u innoveren samen met klanten en leveranciers?"


  • “Hoe kunt u uw medewerkers binden en boeien?"

Maximale waarde voor klanten realiseren

Uitdaging

De wereld verandert. Technisch bent u tot meer in staat dan in het verleden. Ook verwachten klanten méér dan alleen uw product. De beleving van de klant wordt belangrijker dan product en prijs. Met als gevolg dat er ander gedrag gevraagd wordt van uw organistatie en waardoor medewerkers worstelen met de benodigde competenties en de samenwerking binnen uw organisatie te wensen over laat.

De grootste valkuil hierbij is dat u teveel stappen tegelijk wilt zetten. U beheerst de techniek, maar bij uw medewerkers ontbreken de juiste competenties, of uw klanten willen toch wat anders. Daarom begeleiden we u bij de servitizations reis. Samen zetten we stap voor stap. Belangrijk is dat de organisatie de voorliggende stap beheerst voordat de volgende stap gezet wordt.

Stappenplan Expectations

Onze hulp bestaat uit een stappenplan met workshops en coaching. Hierbij maken we een praktische vertaling van de verwachtingen van uw klanten èn de strategie/bedoeling van de organisatie, naar gewenst gedrag en vervolgens naar invulling van de processen.

In onze praktische aanpak ervaren medewerkers zelf wat hun klanten van hun verwachten. Hiervoor gebruiken ze een hulpmiddel: de Expectations Monitor. De managementstijl van hun leidinggevende zorgt voor autonomie, hun betrokkenheid en de inzet van hun vakmanschap.

Resultaat

  • Verbeterde samenwerking tussen verkoop en productie èn sales en service
  • Aangescherpte marketing strategie en communicatie
  • Bestaande propositie aangescherpt en diensten toegevoegd
  • Betrokkenen bevlogen organisatie

Uw organisatie wordt toekomstbestendiger, belangrijker voor uw klant en medewerkers zijn in staat om het waar te maken. Uw klanten belonen u met meer omzet en uw winst neemt toe.

Wat ons bijzonder maakt

  • Outside-in, we nemen de verwachtingen van klanten als startpunt
  • Waardecreatie in samenwerking met uw klant
  • We werken zowel op strategisch als operationeel niveau, we spreken de taal van uw organisatie en markt
  • Learning on the job: uw organisatie gaat zelf aan de slag met verwachtingen van eigen klanten
  • Fasering, u bepaalt zelf het tempo zodat iedereen betrokken blijft

We schrijven geen rapporten en doen geen onderzoek voor u. Het gaat immers om de relatie tussen u en uw klanten.

Interesse? Neem dan contact met ons op.

Ingersoll Rand is enthousiast over Expectations 

In een interview voor het programma "Ondernemend Nederland" wordt gevraagd waarvoor zij Expectations inzetten.