Klanten zijn niet alleen van Sales

Tijdens het Lustrumcongres van het NVSM op 21 juni in Rotterdam windt Jan Rotmans (professor of transition studies and sustainability) er geen doekjes om: De wereld verandert. Businessmodellen veranderen, klanten worden nadrukkelijker centraal gesteld en er worden steeds meer diensten aan bestaande producten toegevoegd. Wanneer je denkt dat dit alleen gevolgen heeft voor Sales, heb je het fout. Ook jouw beroep verandert. Zet de klant in alles centraal Als Service Manager ben je gericht op de transactie. Je bent de [...]

Binden en boeien van mensen en klanten

De krappe arbeidsmarkt is een van de grootste uitdagingen van bedrijven. Hoe kom je aan voldoende mensen met de juiste kennis? En minstens zo belangrijk: hoe bind en boei je de bestaande medewerkers? Dit geldt ook voor klanten. Hoe kun je klanten binden en boeien in de huidige veranderende wereld? Deze blog bespreekt de mogelijkheid om zowel medewerkers als klanten op hetzelfde moment te binden en boeien. We praten altijd over binden en boeien omdat het in deze volgorde lekker bekt. In de werkelijkheid moet je eerst [...]

Het managen van klantverwachtingen

Dag in, dag uit zetten we ons in om verwachtingen van onze klanten waar te maken. Maar hoe kunnen we hier succesvoller in worden? Een reden om een paar vragen te stellen. Weten of denken te weten Kennen we de verwachtingen die we willen waarmaken, of denken we deze verwachtingen te kennen? Veel bedrijven zijn al jaren in de markt actief en zeggen de markt te kennen. Maar hebben  nooit de klant naar de verwachtingen gevraagd. Hierdoor blijft het vaak beperkt tot prakische zaken zoals producteigenschappen, [...]

Whitepaper: De nieuwe relatie tussen organisaties en hun klanten

Deze nieuwe whitepaper beschrijft de "nieuwe" relatie die organisaties hebben met hun klanten in een sterk veranderde wereld. Omdat veranderingen grote impact hebben op de gehele organisatie, wordt een integrale aanpak besproken. Een aanpak die leidt tot versterking van de klantrelatie en tegelijkertijd de klantgerichtheid van de organisatie. Deze aanpak is gebaseerd op het waarmaken van verwachtingen en het verdienen en versterkten van vertrouwen. De Expectations Methode is met name geschikt in een B2B [...]

Hoe toekomstbestendig is uw organisatie?

Er is al veel geschreven over alle veranderingen in de wereld. Economisch, technisch, sociaal. Het heeft allemaal invloed op uw organisatie. Er ontstaan nieuwe kansen en mogelijkheden waar u op in wilt spelen. Maar komen deze kansen overeen met wat de klant van u verwacht én is de interne organisatie in staat om deze verwachtingen waar te maken? Expectations biedt u deze scan aan. Tijdens dit gesprek komen alle facetten aan de orde over de verbinding strategie, klant en interne organisatie. Er worden [...]