Referenties

De Expectations Monitor werkt optimaal in een B2B omgeving waar continu diensten of producten geleverd worden of sectoren waar klantgerichtheid, individuele klantwensen en klantrelatie actuele thema’s zijn.

Maar er zijn ook andere werkgebieden waar de Expectations Monitor toegepast kan worden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld stakeholder management, projectmanagement, huurder-verhuurder relatie, etc.

Jeroen Kraaijenbrink (Associate Professor University of Twente) 

zegt het volgende over Expectations; “Expectations biedt een krachtige en simpele aanpak om de verwachtingen van klanten of andere stakeholders boven water te krijgen. Geen overbodige poespas, maar een gefocust proces waarlangs je deze verwachtingen in kaart brengt, organiseert, waarmaakt en evalueert. Expectations helpt hiermee zowel bij het verbeteren van je product of dienstverlening als bij het opbouwen van een duurzame en productieve relatie met de klant”.

Jeroen Kraaijenbrink is auteur van The Strategy Handbook, Trainer & Coach bij TSM Business Coach en eigenaar van Kraaijenbrink Training en Advies.

Managementadviseur Sjors van Leeuwen

beschrijft in zijn blog "Klantgericht ondernemen in de 21e eeuw" hoe het voldoen aan de verwachtingen van de klant leidt tot het leveren van kwaliteit. Hij beschrijft dat kwaliteit van dienstverlening gedefinieerd kan worden als het verschil tussen verwachtingen en perceptie. Een middel om deze verwachting in kaart te brengen noemt hij de "slimme Expectations Monitor".

Sjors van Leeuwen is zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Tevens is hij initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform en de Zorgmarketing academie.

Voor meer informatie zie zijn blog: https://lnkd.in/ega4unM

Douwe Meetsma MSc beoordeelt Expectations Monitor in relatie tot ISO-9001:

“De Expectations Monitor is een uitstekend hulpmiddel om invulling te geven aan het vereiste vanuit de vernieuwde ISO-9001 norm om de context van de organisatie in kaart te brengen en inzicht te hebben in huidige en toekomstige verwachtingen van klanten/afnemers. De ingebouwde monitoring is een sterk hulpmiddel om richting certificerende auditoren inzicht te geven in de opvolging van geïnventariseerde verbeterpunten.”

Douwe Meetsma is Lead-auditor ISO-9001, Adviseur van diverse organisaties bij certificeringsvraagstukken en Adviseur van diverse accreditatie- en certificatie instanties

Voor meer informatie zie zijn blog: http://www.meetsma.nl/continue-verbetering-hoe/#more-487

Hans Molenaar, directeur van Beeckestijn Business School: 

"Expectations is een heel effectief instrument om de NPS score voor b2b bedrijven te verbeteren."