Blog

Klant: “Vol verwachting klopt mijn hart….”

Het is een spannende tijd voor onze kleintjes. Vol verwachting kijken ze uit naar de cadeautjes die ze van Sinterklaas krijgen. Erg spannend allemaal. Sinterklaas probeert aan al deze verwachtingen te voldoen. Dat is een hele uitdaging. Gelukkig is hier iets voor uitgevonden: het verlanglijstje!

Corebusiness van Sinterklaas

Maar wat doet Sinterklaas wanneer er geen duidelijk verlanglijstje is? Vaak denkt Sinterklaas dan wel te weten wat er verwacht wordt, we hebben het immers over de corebusiness van Sinterklaas. Als professional weet hij wat bij kinderen van een bepaalde leeftijdscategorie goed in de markt ligt. Maar geldt dit voor elk kind? Elk kind is uniek…

Een voorbeeld: Emma was vorig jaar nog blij met een pop, maar dit jaar wil ze graag een make-up set. Kortom; hoe zorgt Sinterklaas er ook dit jaar weer voor dat Emma en alle andere kinderen met een grote glimlach hun cadeautje uitpakken?

Verlanglijstjes van klanten

Uw klanten zitten ook vol verwachtingen. Soms zijn ze uitgesproken en soms is er een verlanglijstje. Hele gedetailleerde verlanglijstjes maken het gemakkelijker. Hoe gedetailleerder het verlanglijstje,  hoe rationeler het verlanglijstje is. We hebben dan te maken met een klant die weet wat hij wil en in staat is zijn verwachtingen vast te leggen.

Tegenwoordig zijn de verlanglijstjes echter minder specifiek. Steeds vaker hebben klanten emotionele verwachtingen. “Kun je me helpen met..” en “Kun je me ontzorgen” komen steeds vaker voor. Deze worden echter minder vaak uitgesproken. Als leverancier zijn dit juist nuttige verwachtingen om te horen. Het biedt kansen tot een hechtere samenwerking en dat is wat u wilt.

De oplossing

Wanneer u net als Sinterklaas alleen maar klanten met een glimlach op hun gezicht wilt zien, breng dan gestructureerd hun verwachtingen in kaart. Op die manier ontstaat er een verlanglijstje waar u wat mee kunt. Wat is er mooier dan een glimlach van een tevreden klant wanneer er aan de verwachtingen is voldaan?

Probeer het uit

Met de Expectations Monitor is het mogelijk om kosteloos van 10 klanten de verwachtingen in kaart te brengen. We helpen u hier graag bij. Meer informatie op www.expectations.nl.

Share this post