Het managen van klantverwachtingen

Dag in, dag uit zetten we ons in om verwachtingen van onze klanten waar te maken. Maar hoe kunnen we hier succesvoller in worden? Een reden om een paar vragen te stellen. Weten of denken te weten Kennen we de verwachtingen die we willen waarmaken, of denken we deze verwachtingen te kennen? Veel bedrijven zijn al jaren in de markt actief en zeggen de markt te kennen. Maar hebben  nooit de klant naar de verwachtingen gevraagd. Hierdoor blijft het vaak beperkt tot prakische zaken zoals producteigenschappen, [...]

Whitepaper: De nieuwe relatie tussen organisaties en hun klanten

Deze nieuwe whitepaper beschrijft de "nieuwe" relatie die organisaties hebben met hun klanten in een sterk veranderde wereld. Omdat veranderingen grote impact hebben op de gehele organisatie, wordt een integrale aanpak besproken. Een aanpak die leidt tot versterking van de klantrelatie en tegelijkertijd de klantgerichtheid van de organisatie. Deze aanpak is gebaseerd op het waarmaken van verwachtingen en het verdienen en versterkten van vertrouwen. De Expectations Methode is met name geschikt in een B2B [...]

Hoe toekomstbestendig is uw organisatie?

Er is al veel geschreven over alle veranderingen in de wereld. Economisch, technisch, sociaal. Het heeft allemaal invloed op uw organisatie. Er ontstaan nieuwe kansen en mogelijkheden waar u op in wilt spelen. Maar komen deze kansen overeen met wat de klant van u verwacht én is de interne organisatie in staat om deze verwachtingen waar te maken? Expectations biedt u deze scan aan. Tijdens dit gesprek komen alle facetten aan de orde over de verbinding strategie, klant en interne organisatie. Er worden [...]

Vier stappen waardoor Verkoop en Productie wel samenwerken

“Yes, de bestelling is binnen! Deze klant heeft nog niet zo vaak besteld en dit is het bewijs dat de eerste levering goed bevallen is. De levertijd is misschien wat kort en er worden wat afwijkende zaken gevraagd maar dit is niet onoverkomelijk. Hoe vertel ik dit aan Productie?” “Oh nee, wanneer verkoopt Verkoop een keer wat we wel kunnen maken? Deze bestelling betekent extra omsteltijden en overwerk. Dit gaat ten kosten van mijn efficiency. Dit gaan we niet doen!” Jammer Dit gebeurt [...]

Hoe ben je in 2018 de concurrentie een stap voor?

Organisaties doen hun uiterste best om te bedenken wat klanten van hun verwachten. Of het nu gaat om de bouwsector, de industrie of de accountancy, ze richten zich allemaal op punten als kwaliteit, prijs, logistiek enz. Dit zijn de rationele verwachtingen . Het probleem hierbij is dat de concurrent precies hetzelfde doet. Op deze manier wordt de concurrentiestrijd gestreden op een beperkt speelveld. Het lijkt wel pupillenvoetbal! Emotionele verwachtingen Er bestaat ook een ander soort verwachting; de emotionele [...]